cs@skoleterapeuten.dk | +45 22 44 78 66

Bygger på ny viden

Redskaberne på uddannelsen bygger på psykologisk/ specialpædagogisk viden og terapeutiske tilgange, der har vist sig værdifulde som omsorgsgivende, relations- og tryghedsskabende i behandling af børn og unge i døgnanbringelse.

Førende undervisere

Det skoleterapeutiske grundkursus udbydes i samarbejde med nogle af Danmarks førende undervisere i formidling af effektive kommunikationsteknikker.

Solid teoretisk viden

Gennem den skoleterapeutiske grunduddannelse får du styrket din handlekompetence gennem solid, teoretisk viden og træning af egne færdigheder til at handle konstruktivt i daglige, udfordrende situationer i klasserummet.

Konstruktiv handling

Uddannelsen kvalificerer dig i dit daglige arbejde som lærer, så du i fremtiden kan sætte konstruktiv handling på en række pædagogiske udfordringer i relation til elever med trivselsproblematikker.

Effektive teknikker

Uddannelsen tilbyder effektive kommunikationsteknikker bygget på viden om neurologiske og sproglige reaktionsmønstre. Disse giver dig kompetence til at handle effektfuldt i udfordrende faglige samt kritiske sociale sammenhænge.

Personlig vejleder

Mellem hvert modul er indlagt tid til at reflektere over erfaringer i praksis. Alle kursister får tildelt en personlig vejleder til metodisk refleksion og støtte i deres udvikling som terapeuter.

Lyder det som dig?

Tilmeld dig uddannelses idag og lav en investering i fremtidens skole

TILMELD UDDANNELSE

PRAKTISKE OPLYSNINGER OM UDDANNELSEN

Tid og antal

Max. 16 personer på hvert forløb, som foregår alle dage i tidsrummet kl. 9.00 – 17.00.

 

Lokation

Uddannelsen afholdes i Center for Livsduelighed, Jessens Mole 11, Svendborg. Morgenkaffe, frokost og eftermiddagskaffe med kage er inkluderet i prisen.

Pris og tilmelding

Skoleterapeutuddannelsen koster i alt kr. 28.500,-. Beløbet er ekskl. moms. Tilmelding sker via telefon, via denne hjemmeside under “Tilmelding” eller ved at skrive til uddannelsesleder Børge Bisgaard på bb@centerforlivsduelighed.com

Yderligere information

Ønsker du yderligere information om uddannelsen? Kontakt uddannelseskoordinator Christian Søllested Hansen på tlf. 22 44 78 66 eller cs@skoleterapeuten.dk

Vi har Danmarks bedste undervisere

Kombineret har de mere end 50 års erfaring indenfor feltet og en bred vifte af kompetencer, som du kan tilegne sammen med 16 andre ildsjæle.

Børge Bisgaard

Uddannelsesleder

MPM – Master i offentlig ledelse – Masterafhandling om inklusion, projektleder (uddannet hos Rambøll), læser Master in International Schoolleadership på universitetet i Toronto, har været skoleleder i folkeskolen i 12 år, og har de seneste 3 år arbejdet på LedelsesAkademiet under UCL. Nu selvstændig i firmaet Professionelle Læringsfællesskaber .

Rie Brandenborg (40 lektioner)

Certificeret psykoterapeut

NLP træner og ICF-certificeret coach. Underviser og daglig leder af Psykoterapeut Akademiet. Underviser og coacher bl.a. i den offentlige sektor.

 

Ib Jensen (40 lektioner)

Psykoterapeut

Certificeret MasterClass i psykologi, NLP Master Practitioner og mindfulness instruktør. Underviser i NLP med spidskompetencer inden for adfærdsproblemer, angst, selvværd og selvtillid.

Ulrik Lind (kun ved tilkøb)

Folkeskolelærer

Skoleleder og cand mag.pæd. ved SDU, Co-active fundamentals CTI, NLP- Coach og uddannet i pædagogisk psykologi. Ejer af Lind Coaching, som leverer konsulentydelser til skoleverdenen.

 

Vil du vide mere? Se vores invitation

Uddannelsens opbygning

MODUL 1: 11. – 12. November 2017 | 2 DAGE

På uddannelsens første modul bliver du præsenteret for uddannelsens redskaber og krav. Du bliver undervist i praksisoverførsel af erfaring, sindets bevidste og ubevidste, ”Det perifere syn”, forudsætninger for den terapeutiske NLP, kommunikations- og feedbackmodeller, matching, uspecifik sprogbrug, anvendelsen af repræsentationssystemer, øjenbevægelser, pace og lede, Ankring, genoplevelse af situationer og stemmen som tranceredskab.

MODUL 2: Januar 2018 | 2 DAGE

På dette modul undervises du bl.a. i neurologiske niveauer, mentaltræning med aktivering af den unges ressourcer, ressourceprocessen, egostyrkelsens manuskript, naturlige fænomener i sindet, terapeutiske retningslinjer, opfattelsespositioner, Future pace (fremtidstjek), ”chunking” og Kollaps Ankre. Undervisningen tilrettelægges, så kursisterne er aktive og får styrket deres værktøjer til at indgå i situationer med udfordrede elever. Læringen sker i vekselvirkning mellem egne erfaringer og feedback.

MODUL 3: Marts 2018 | 2 DAGE

Med udgangspunkt i de samtaler, du oplever i din arbejdsdag som lærere eller pædagog, får du viden og værktøjer til at styrke din kommunikation med børn og unge, der mistrives eller skaber konflikter i klasserummet. Vi tager udgangspunkt i anerkendte psykologiske og pædagogiske teorier samt coachingteknikker, der beror på forskningsbaseret viden og erfaring. Vi arbejder herudover med submodaliteter: Forandring og submodalitetsskift med modeksempler, sprogmønstre / Milton-modellen og ser på, hvordan vi kan dæmpe eller aflede den unges fobier og traumer.

MODUL 4: Maj 2018 | 2 DAGE

Vi arbejder med den unges strategier i praksis og faciliterer strategiændringer med gulvankre. Vi ser desuden på Walt Disneys kreativitetsstrategi, motivations- og beslutningsstrategier samt frigørelsen fra afhængighed. Vi ser herudover nærmere på, hvordan vi som fag professionelle agerer for at afhjælpe og aflede den unge i kritiske situationer. Udvikling og indlæring har relation til hver enkelt kursists arbejdshverdag.

MODUL 5: September 2018 | 2 DAGE

På modulet får du redskaber til at arbejde terapeutisk med tidslinjen. Du bliver blandt andet undervist i begreberne in-time og through-time, fremtidsplanen og Swish. Vi kommer desuden dybere ned i selvværd, selvtillid og selvfølelse hos de børn og unge, du arbejder med. Modulet indeholder evaluering af rapporter samt individuelle samtaler. Projektarbejdet, der leder mod eksamen på 6. modul, påbegyndes.

Begrænset antal pladser

Vi optager max. 16 personer, så det gælder om at være hurtig.

TILMELD UDDANNELSE