cs@skoleterapeuten.dk | +45 22 44 78 66

Uddannelsen er målrettet

Lærere, pædagoger og medhjælpere på specialskoler, socialpædagogiske opholdssteder, og behandlingshjem. Deltagerne anbefales at have min. 5 års relevant pædagogisk erfaring, så alle deltagere kan byde ind og har en fælles forståelse.

Førende undervisere

Den skoleterapeutiske grunduddannelse udbydes i samarbejde med nogle af Danmarks førende undervisere i formidling af psykoterapi, sansebaserede tranformationsteknikker og relationspædagogik.

Konkrete redskaber

Uddannelsen giver dig konkrete, terapeutiske tilgange, så du fremover kan handle hensigtsmæssigt og forebyggende i forhold til de kritiske og komplicerede situationer, der kan opstår i det pædagogiske arbejde med børn og unge, som er i mistrivsel.

Konstruktiv handling

Du får terapeutiske tilgange til at kunne dæmpe og aflede angst, ændre uhensigtsmæssig adfærd, styrke barnets selvværd og skabe faglig motivation hos elever, der er blokerede for indlæring.

Effektive teknikker

Uddannelsen indeholder sansebaserede kommunikationsteknikker, til styrker dine evner til refleksion over din egen praksis og dermed forbedre dine muligheder for støtte barnet eller den unger til positive forandringer af adfærd.

Redskaber til elevsamtaler

Du får redskaber til at være mere tillidsvækkende i samtaler,frigøre fastlåste ressourcer og skabe positive forandringe hos eleven. Redskaberne kan også skabe bedre dialog med forældre, om hvordan de også kan forstå og støtte deres barn.

Den Skoleterapeutiske Grunduddannelse indeholder en særlige praksis som er gennemprøvet og indarbejdet i skolen på opholdsstedet Asgaard-Sødinge. Den har givet os nye redskaber i skolen til bedre at kunne forstå, motivere, hjælpe og støtte vores udsatte børn, men også en tænkning der giver plads til at anerkende barnets indre oplevelse af verden.- Lars Lykke Larsen - www.opholdsstedetasgaard.dk

Lyder det som dig?

Tilmeld dig uddannelses idag og lav en investering i fremtidens skole

TILMELD UDDANNELSE

PRAKTISKE OPLYSNINGER OM UDDANNELSEN

Tid og antal

Max 16 personer på hvert forløb og det foregår alle dage i tidsrummet 9.00 – 17.00

 

Lokation

Uddannelsen afholdes i Center for Livsduelighed, Jessens Mole 11, 5700, Svendborg. Morgenkaffe, frokost og eftermiddagskaffe med kage er inkluderet i prisen.

Pris og tilmelding

Skoleterapeutuddannelsen uden tilkøb koster i alt kr. 28.500,-. Beløbet er ekskl. moms.  Tilmelding sker via telefon, eller via denne hjemmeside under “Tilmelding” eller ved at skrive til uddannelsesleder Børge Bisgaard på bb@centerforlivsduelighed.com eller tlf. 40251875

Yderligere information

For yderligere information om uddannelsen kan du kontakte Christian Søllested Hansen på tlf. 22 44 78 66 eller cs@skoleterapeuten.dk

Vi har Danmarks bedste undervisere

Kombineret har de mere end 50 års erfaring indenfor feltet og en bred vifte af kompetencer, som du kan tilegne sammen med 15 andre ildsjæle.

Børge Bisgaard

Uddannelsesleder

MPM – Master i offentlig ledelse – Masterafhandling om inklusion, projektleder (uddannet hos Rambøll), læser Master in International Schoolleadership på universitetet i Toronto, har været skoleleder i folkeskolen i 12 år, og har de seneste 3 år arbejdet på LedelsesAkademiet under UCL. Nu selvstændig i firmaet Professionelle Læringsfællesskaber.

Rie Brandenborg (40 lektioner)

Certificeret psykoterapeut

NLP træner og ICF-certificeret coach. Underviser og daglig leder af Psykoterapeut Akademiet. Underviser og coacher bl.a. i den offentlige sektor.

Ib Jensen (40 lektioner)

Psykoterapeut

Certificeret MasterClass i psykologi, NLP Master Practitioner og mindfulness instruktør. Underviser i NLP med spidskompetencer inden for adfærdsproblemer, angst, selvværd og selvtillid.

Jens Henrik Thormann (Ved tilkøb)

Aut. Psykolog

Aut. psykolog, arbejder med psykoterapi  og psykologisk rådgivning til forældre, psykologiske udredninger og rådgivning for VISO og Socialstyrelsen, psykologiske undersøgelser af børn/ forældrekompetenceundersøgelser for kommuner samt supervision og rådgivning til plejefamilier og institutioner. Se mere her.

Klaus Goldschmidt

Klaus Goldschmidt Henriksen (Ved tilkøb)

Partner og chefkonsulent SPUK

Partner og chefkonsulent ved SPUK, socialpædagog og medforfatter til b.la. Det gode efterværn. Tidligere anbragte unges positive fortællinger om efterværn. Servicestyrelsen 2011.

Peter Jensen

Peter Jensen (Ved tilkøb)

Partner og chefkonsulent SPUK

Partner og chefkonsulent ved SPUK, socialformidler og cand. scient. adm., forfatter og medforfatter på bl. a. Fra udsat til værdsat, De 4 Årstider, 2012 og Døgnanbringelse. Vilde piger, virksomme veje, SPUK, 2011.

Ulrik Lind (kun ved tilkøb)

Cand mag.pæd, skoleleder

Skoleleder og cand mag.pæd. ved SDU, Co-active fundamentals CTI, NLP- Coach og uddannet i pædagogisk psykologi. Ejer af Lind Coaching, som leverer konsulentydelser til skoleverdenen.

 

Vil du vide mere? Se vores invitation (med tilkøb)

Uddannelsens opbygning (uden tilkøb)

ALLE DAGE I TIDSRUMMET 9.00 – 17.00

MODUL 1: 11. – 12. November 2016 | 2 DAGE

Præsentation af uddannelsen, praktiske erfaringer fra opholdsstedet Asgaard-Sødinge og i
projekt ”Model for øget inklusion, vidensdeling og kompetenceudvikling på tværs af fagligheder”,
som har lagt grunden til uddannelsen.På uddannelsens første modul bliver du præsenteret for uddannelsens redskaber og krav. Du bliver undervist i praksisoverførsel af erfaring, sindets bevidste og ubevidste, ”Det perifere syn”, forudsætninger for den terapeutiske NLP, kommunikations- og feedbackmodeller, matching, uspecifik sprogbrug, anvendelsen af repræsentationssystemer, øjenbevægelser, pace og lede, Ankring, genoplevelse af situationer og stemmen som tranceredskab.

MODUL 2: JANUAR 2018 2 DAGE

På dette modul undervises du bl.a. i logiske niveauer, mentaltræning med aktivering af den unges ressourcer, ressourceprocessen, selvværds-styrkelse, naturlige mentale fænomener i sindet, terapeutiske retningslinjer, opfattelsespositioner, Future pace (fremtidstjek), ”chunking” og Kollaps Ankre.

MODUL 3: MARTS 2018 | 2 DAGE

Udviklingspsykologi, omsorg og tilknytning. På dette modul ser vi på, hvordan vi kan imødekomme børn og unges sammensatte behov, og herigennem dæmpe angst, samt skabe begyndende tillid og tilknytning. Tanke og handlemodeller, vi arbejder med, tager udgangspunkt i filosofiske og psykologiske modeller. Vi arbejder herudover med submodaliteter: Forandring og submodalitetsskift med modeksempler, sprogmønstre / Milton-modellen og ser på, hvordan vi kan dæmpe eller aflede den unges fobier og traumer.

MODUL 4: MAJ 2018 | 2 DAGE

Vi arbejder med den unges strategier i praksis og faciliterer strategiændringer med ankring. Vi ser desuden på kreativitet, motivations og beslutningsstrategier samt frigørelse af fastlåste ressourcer.

MODUL 5: SEPTEMBER 2018 | 2 DAGE

På modulet får du redskaber til at arbejde terapeutisk med tidslinjen, du bliver blandt andet undervist i begreberne intime og through time, fremtidsplanen og Swish. Vi kommer desuden dybere ned i selvværd, selvtillid og selvfølelse hos de børn og unge, du arbejder med. Modulet indeholder evaluering af rapporter samt individuelle samtaler. Projektarbejdet, der leder mod eksamen på 6. modul, påbegyndes.

MODUL 6: NOVEMBER 2018 | 2 DAGE

Eksamen skoleterapeuterne fremlægger praksisfortællinger i plenum, hvordan teori implementeres i praksis.

Begrænsede pladser

Vi optager 16 personer og det gælder om, at være hurtig.

TILMELD UDDANNELSE